YouTube Masthead TV Ekranlarında

Google, dünya genelindeki tüm reklamverenlerin artık YouTube Masthead’i BGBM temelinde, kesintisiz bir ekran görüntüsü olarak veya yalnızca TV Ekranlarında alabileceğini açıkladı.

Bazı belirli pazarlarda testin başarısını takiben, tüm reklamverenler artık reklamlarını mobil, masaüstünde ve TV Ekranlarında yayınlayabilecek veya yalnızca TV Ekranlarında yayınlamayı seçebilecek.

Ayrıca, reklamverenler bunu BGBM’ye  ek olarak ( Cost per day ) CPD’ye göre yapabileceklerdir . Bu gelişme özellikle önemlidir çünkü TV ekranlarındaki YouTube Masthead, sunduğu “zengin görsel ve işitsel deneyime sahip” reklamverenler için çok fazla farkındalık yaratma potansiyeline sahiptir.

YouTube Masthead

 

 

Masthead reklam otomatik oynatmasında (desteklendiğinde), YouTube’un TV’ler için videonun tam süresi boyunca ses olmadan sunulan özellikli bir video. Masthead reklamı geniş ekran veya 16: 9 en boy oranı biçiminde görünebilir. Kullanıcılar, TV reklamlarını Masthead reklamıyla etkileşimde bulunmak için kullanabilirler. Otomatik oynatıldıktan sonra, ana video varsayılan olarak video küçük resmine ayarlanır. İnsanlar videoyu veya küçük resmi tıkladığında, videonun tam ekran izlemesi için izleme sayfasına götürülür.

Nasıl ücretlendirilirim?

Masthead reklamları yalnızca rezervasyon bazında kullanılabildiğinden, sabit bir günlük maliyet (CPD) veya bin gösterim başına maliyet (BGBM) olarak ücretlendirilirsiniz. Bir fiyat tahmini almak ve gösterim hedefleri kampanyası için Google reklam ekibiyle birlikte çalışabilirsiniz.

Not : TV ekranlarındaki masthead reklamları yalnızca BGBM üzerinden rezerve edilebilir. Tüm hedefleme ve reklam sunma seçenekleri, BGBM temelinde rezervasyon yapılan diğer Masthead kampanyalarıyla aynıdır.

Rezervasyon Kampanyaları Hakkında

Google Reklamlarında bulunan diğer kampanya türlerinin aksine, rezervasyon kampanyalarını yalnızca bir Google satış temsilcisi aracılığıyla uygulayabilirsiniz. Google satış temsilcileri aynı zamanda size bir kampanya performansı raporu sağlayabilir ve kampanyanız için değişiklikleri hedeflemenize yardımcı olabilir.

Rezervasyon kampanyalarının minimum harcama gereksinimi olduğunu unutmayın. Ülkeye göre değişen kampanya satır öğesi minimumları ve medya planı minimumları olduğundan, daha fazla ayrıntı için Google satış temsilcinize başvurduğunuzdan emin olun.

Youtube Masthead reklamları ayırıyorsanız , Masthead reklamını Google’a göndermeden önce taslak oluşturmak ve sonlandırmak için Youtube Masthead Önizleme Aracını kullanın.

Rezervasyon Reklamı Satın Alma

Reklamverenler ve ajanslar, rezervasyon reklamlarını sabit, bin gösterim başı maliyet (BGBM) veya günlük sabit maliyet (CPD) esasına göre satın alabilir. Bir fiyat tahmini almak ve gösterim hedefleri kampanyası için Google reklam ekibiyle birlikte çalışabilirsiniz.

Akılda tutulması gereken birkaç şey:

  • Bir BGBM kampanyası rezerve edilmeli ve kampanya başlama tarihinden en az 3 iş günü önce uygulama için yaratıcı varlıkların sunulması gerekmektedir.
  • Bir CPD kampanyası 3 hafta önceden rezerve edilmeli ve yaratıcı varlıkların 3 iş günü öncesinden teslim edilmesi gerekir.

BGBM temelinde satın alabileceğiniz reklam biçimleri:

  • Atlanamayan video reklamı: Bu, videodan önce, sırasında veya sonrasında oynatılan atlanamayan bir biçimdir. Basit, güçlü bir mesaj iletmek ve görünürlük elde etmek istiyorsanız idealdir. İzlenimi zorlar ve video üzerinde görüntülenme elde etmez. Standart video reklamlar maksimum 15 veya 20 saniye olabilir. 20 saniyelik video reklamlar yalnızca 10 dakika veya daha uzun videolarda yayınlanabilir.
  • Atlanabilir Video Reklamları : Bu atlanabilir reklam, birisi video başlattığında (videodan önce oynatılır) belirir. 6 dakikaya kadar sürebilir ve 5 saniye sonra atlanabilir. Bu biçim, YouTube video reklamındaki görüntülenme sayısını artırır. Reklamın atlanıp atlanmadığına, reklamveren bir BGBM üzerinden ödeme yapar.
  • Masthead BGBM Reklamları : Bu, YouTube ana sayfasının en üstünde görünen bir video reklamdır. YouTube Ev beslemesi, izleyiciler için çok önemli bir yer ve Masthead reklamı, bu ev deneyiminde her şeyden önce olmanızı sağlar. Bir Masthead reklamını BGBM temelinde satın almak, bütçe ve sıklık denetimleri olan bir kampanyada hedeflenen erişim anlamına gelir. BGBM temelinde satın alınan reklam içerikli reklamlar, YouTube’da masaüstü, mobil uygulamalar ve TV için YouTube uygulamasında kullanılabilir.
  • Bumper Reklamları : Bu, 6 saniye boyunca oynatılan atlanamayan bir video reklamdır.

CPD ( Cost Per Day ) Satın Alabileceğiniz Reklam Biçimleri:

  • Masthead CPD reklamı : YouTube Ana yayınının en üstünde yayınlanan bir video reklamdır. CPD  ( cost per day ) üzerinden satın alınan ön reklam reklamları, masaüstü ve mobil uygulamalarda YouTube’da kullanılabilir.Not : TV ekranlarındaki youtube masthead yalnızca CPM esasına göre rezerve edilebilir.

You may also like...

2 Responses

  1. Mert dedi ki:

    Merhaba, Video reklamlar için sizden danışmanlık alabilir miyiz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir