Google’ın Arama Sonuçları için Galeri Reklamları Geliyor

Bu yıl Google Marketing Live’dan çıkacak duyuruların birçoğu, birden fazla Google mülkünde reklam yayınlanmasını sağlıyor. Özellikle arama merkezli birkaç duyurudan biri galeri reklamlarının gelmesi.

Google, galeri reklamlarını birkaç aydır test ediyor – ilk önce şubat ayında yayınlandık. Bu yıl sonra tüm reklam verenlere küresel olarak yayılacaklar.  Arama amacını daha etkileşimli bir görsel formatla birleştirerek, galeri reklamları, markanızın neler sunabileceğini bildirmenizi kolaylaştırıyor olacak.

Galeri reklamlarını ayırt eden şey, resimlerin büyük kaydırılabilir halidir.

Bir galeri reklamı oluşturmak için dört ila sekiz resim, 70 karakter açıklaması ve test edilecek en fazla üç başlık yüklersiniz.

Nerede gösterebilirler:  Şimdilik, bu reklamlar sadece mobilde ve yalnızca Google arama sonuçlarında en üst sıralarda gösterilecektir.

Özel bir kampanya türü olmadan, arama kampanyası reklam gruplarınızda metin reklamlarla birlikte yayınlanacaklardır. Duyarlı Arama Reklamları gibi yeni bir reklam biçimidir.

Nasıl ücretlendirilir: Reklam verenler, galeri reklam etkileşimleri için iki yoldan biriyle ücretlendirilir.

Bir kullanıcı, reklam verenin web sitesine gitmek için başlığa tıkladığında – tıpkı normal bir metin reklamda olduğu gibi – tıklama başına maliyet temelinde. Veya kullanıcı galerideki üç resmi kaydırdıktan sonra. Yukarıda belirtildiği gibi, yüklemeniz gereken minimum resim sayısının dört olduğunu unutmayın.

Reklam verenler galeri reklamlarını çeşitli şekillerde kullanabilir – bir marka hikayesi anlatmak, bir ürün grubu tanıtmak, vb. etkileşimleri arttırmak için kullanabilir.

Google yaptığı testlerde , ortalama olarak, bir veya daha fazla galeri reklamı olan reklam gruplarının, mobil Arama sonuçları sayfasının mutlak üstünde% 25 daha fazla etkileşime (ücretli tıklama veya klikleme) sahip olduğunu açıkladı.

Arama sonuçlarında yalnızca en üst sıralarda yer alan ve bir reklam grubundaki diğer metin reklam biçimleriyle rekabet ederek çalışan bir reklam biçimi olarak mobil cihazlardan daha fazla potansiyel kitleye ulaşmayı hedefleyen reklam verenler için yeni bir deneyim olacaktır. Bazı hesaplarda beta olarak kullanılan reklam biçimi yakın zaman tüm hesaplarda kademeli olarak kullanıma verilecek.

Galeri Reklamları Nasıl Görünür?

Google arama sonuçları sayfasında göründüğünde potansiyel müşteriler şunları görür:

Müşteri, reklamınızdaki diğer resimleri tek tek görüntülemek için kaydırabilir veya galeriyi tam sayfa olarak açmak için bir resme dokunabilir. Tam sayfa galeri, reklamınızdaki tüm resimleri açar ve her biri müşterinin mobil cihaz ekranının tam genişliğini kaplayacak şekilde dikey olarak üst üste dizili halde gösterilir. Müşteri buradan, tüm resimlerinizi görecek şekilde ekranı aşağı kaydırabilir. 

 

Not: Bir müşteri son resme ulaştığında kaydırmaya devam ederse, “www.example.com adresinde daha fazlasını görebilirsiniz” (www.example.com yerine web siteniz geçer) yazısı ile yer paylaşımlı olarak tekrar ilk resmi ve “Daha fazla bilgi için resmi siteye gidin” şeklindeki tanıtımı görür.

  • Başlıklarınız (üç başlık ekleyebilirsiniz)
  • URL’niz
  • Galerinizdeki ilk resim 
  • Resmin altında yer alan metin açıklaması 

Müşteri, reklamınızdaki diğer resimleri tek tek görüntülemek için kaydırabilir veya galeriyi tam sayfa olarak açmak için bir resme dokunabilir. Tam sayfa galeri, reklamınızdaki tüm resimleri açar ve her biri müşterinin mobil cihaz ekranının tam genişliğini kaplayacak şekilde dikey olarak üst üste dizili halde gösterilir. Müşteri buradan, tüm resimlerinizi görecek şekilde ekranı aşağı kaydırabilir. 

Not: Bir müşteri son resme ulaştığında kaydırmaya devam ederse, “www.example.com adresinde daha fazlasını görebilirsiniz” (www.example.com yerine web siteniz geçer) yazısı ile yer paylaşımlı olarak tekrar ilk resmi ve “Daha fazla bilgi için resmi siteye gidin” şeklindeki tanıtımı görür.

Galeri Reklamları Nasıl Oluşturulur?

Galeri reklamı oluşturma

  1. Google Ads hesabınızda oturum açın.
  2. Soldaki sayfa menüsünde Reklamlar ve uzantılar‘ı tıklayın.
  3. Artı düğmesini  tıklayın ve ardından + Galeri reklam‘ı seçin.
  4. Yeni Galeri reklamınız için bir kampanya ve reklam grubu seçin.
  5. Nihai URL, ekran yolu ve başlıklarınızı girin. Siz yazdıkça sağ tarafta reklamınızın önizlemesi görünür. 
  6. “Resim ekle”nin yanındaki artı düğmesini  tıklayın ve iletişim kutusunun üst tarafında bir resim kaynağı seçin. 
    • Yeni resim öğeleri eklemek için Web sitesini taraYükle veya Son kullanılanlar‘ı seçin.
    • Mevcut resim öğelerini kullanmak için Galeri resimleriniz‘i seçin. 
    • Resimlerinizi yüklemek için talimatları izleyin.
  7. Resimlerinizden herhangi birinin en boy oranı 1,91:1 değilse, Galeri reklamınıza eklemeden önce bu resmi kırpmanız gerekir. Kırpmak istediğiniz resmi tıklayın, değişiklikleri yapın ve ardından Devam‘ı tıklayın. Her resim için bu adımı tekrarlayın.
  8. Galeri reklamınız için belirlediğiniz 4-8 resmi seçip Kaydet‘i tıklayın. 
  9. Her resme bir açıklama eklemek için:
    1. Tanıtım ekleyin‘i tıklayıp “Tanıtım” alanına metninizi girin. Her açıklama 70 karakterin altında ve diğer resim açıklamalarından farklı olmalıdır.
    2. Yasal bir sorumluluk reddi beyanı eklemeniz gerekirse metni “Sorumluluk reddi beyanı (isteğe bağlı)” alanına girebilirsiniz. Yasal sorumluluk reddi beyanları isteğe bağlıdır ve birden çok resimde aynı olabilir. 
    3. Galeri reklamınızdaki bir sonraki resimle ilgili açıklama ve sorumluluk reddi beyanı girmek amacıyla İleri‘yi tıklayın.
    4. Resim tanıtımlarınızı girmeyi tamamladığınızda Bitti‘yi tıklayın.
    5. Mevcut bir tanıtımı veya yasal sorumluluk reddi beyanını düzenlemek için, değiştirmek istediğiniz tanıtım veya sorumluluk reddi beyanının üzerine gelin ve ardından kalem simgesini Düzenle tıklayın.
  10. Galeri reklamınızdaki resimleri yeniden sıralamak için resmin sol tarafındaki çift çizgi simgesini  tıklayıp basılı tutun ve ardından istediğiniz konuma sürükleyin. Kaldırmak istediğiniz resimlerin yanındaki çöp kutusu simgesini  tıklayarak resimleri silin.
  11. Bir izleme şablonu, nihai URL son eki veya özel parametreler eklemek için Reklam URL seçenekleri açılır menüsünü tıklayıp bilgilerinizi ilgili alanlara girin. Google Ads’de izleme hakkında daha fazla bilgi edinin. 
  12. Galeri reklamınızın son halinin nasıl göründüğüne bakmak istediğinizde resimlerinizi ve açıklamalarınızı kaydırmak için sayfanın sağ tarafında görüntülenen önizlemenin üst kısmındaki kontrolleri kullanın. 
  13. Reklamınızı yayınlamaya hazır olduğunuzda Kaydet‘i tıklayın.
 

Galeri Reklamları Nasıl Ücretlendirilir?

Bir müşteri galeri reklamınızı görüntülediğinde, web sitenize yönlendiren bir bağlantıyı tıklarsa veya üçüncü resmi görüntülerse hesabınızdan ücret alınır. Müşteri bu işlemlerin ikisini de gerçekleştirirse hesabınız yalnızca bir kez ücretlendirilir.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir