Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı

Arama Hacmi ve Tahminlere Ulaşın

Google AdWords ( Google Ads ) Anahtar kelime planlayıcı ile Anahtar kelimelerinizin aranma hacmi, geçmiş metriklerini ve gelecek dönem performans metrikleri ile ilgili tahminlere ulaşın. Gelecekte ki pazarlama planlarınız, içerik üretiminiz gibi size fayda sağlayacak bir çok fikre buradan ulaşabilirsiniz.

Google AdWords ( Google Ads ) Hesabınızı açtığınızda: Araçlar ve Ayarlar sekmesine tıkladığınızda açılan ekranda Anahtar Kelime Planlayıcı’yı tıklayarak ekrana erişim sağlayın.

Açılan ekranda;

Seçenekleri gelecektir. Yeni anahtar kelimeleri keşfedin aracı ile, seçtiğiniz anahtar kelimelerden yola çıkarak benzer kelime fikirleri ile size yeni kelime fikirleri sunacaktır.

Arama hacmi ve tahminlerinde, sadece kendi belirlediğiniz kelimeler içn geçmiş ve gelecek performans öngörüsü metrikleri göreceksiniz.

Açılan ekranda sistem sizden seçtiğiniz anahtar kelimeleri girmenizi isteyecektir.

Arama Hacmi ve Tahminleri Alın

 

Başla butonuna tıkladığınızda gelen ekran ilk bakışta karmaşık gelebilir. Açılan ekranı inceleyecek olursak bir kaç teknik detay önem kazanıyor.

Yerler: Hedeflediğiniz pazar. Türkiye yada İller olarak değişiklik yapabbilirsiniz.

Diller: Hedef dil seçeneği ile seçtiğiniz hedef pazara özgü dile göre hacimleri görebilirsiniz.

Arama Ağları: Google arama ağı ve Arama ağı iş ortakları seçenekleri olacaktır. Arama ağı iş ortakları olarak arama motoru olan bazı iş ortaklarında reklamlarınızı gösterebiliri ve metrikler çok farklılık göstermesede size fikir verebilir.

Tarih Aralığı: Özel, Gelecek hafta, Gelecek ay, Tüm zamanlar olarak size seçenekler sunuyor sistem. Siz kendi planına göre istediğiniz zaman dilimini seçebilirsiniz.

Tahminler: Seçtiğiniz döneme ait, kelime listenize göre sistemin verdiği tahmini değerlerdir.

Geçmiş metrikler: Son 12 Ay’a ait geçmiş performansı, cihaz bazlı, konum bazlı, rekabet durumu, aranma hacmi gibi metrikleri görebilirsiniz.

Anahtar Kelime Planlayıcı ile, sonuçları filtreleyerek anahtar kelime fikirlerini özelleştirin.

Anahtar Kelime Planlayıcı ile, geçmiş metriklere bakarak gelecek pazarlama planınızı yada güncellemek istediğiniz içerikleriniz değiştirebilmek için size yol gösteren verilere ulaşabilirsiniz.

Anahtar Kelime Planlayıcı Sonuçları Filtreleme

Girdiğiniz hedefler ve anahtar kelimeleri  segmente ederek sonuçları özelleştirebilirsiniz.

Hedef: Coğrafi Konum, Dil ve Ağlar

Tarih Aralığı: Seçtiğiniz tarih aralığa ait hacimsel veri.

Sezonsal Değişim: Dönemsel olarak hacimlere ulaşmak gelecek planlarınız için yol gösterici olacaktır.

 

Anahtar kelime planlayıcı tüm reklam verenler için yol gösteren bir kılavuz olarak düşünülebilir. Rekabet, hacim, değişimler, konuma göre, cihaza göre ve değişen maliyetler hakkında bir çok tahmine ulaşabileceğiniz performans aracı olarak düşünebilirsiniz.

 

Sorularınız ve iletişim için yorumlar kısmında bana ulaşabilirsiniz.

Görüşmek üzere.

 

 

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir