Google Ads Duyarlı Arama Ağı Reklamları Nedir?

Müşterilerinize daha fazla metin ve daha alakalı mesajlar gösterecek şekilde uyarlanan bir reklam oluşturmanızı sağlar. Duyarlı arama ağı reklamı oluştururken birden çok başlık ve açıklama girin, Google Ads zamanla farklı kombinasyonları otomatik olarak ederek hangi kombinasyonların en iyi performansı gösterdiğini öğrenecektir ve reklamlarınızı elde ettiği performans verilerine göre, müşterilerin arama terimleriyle daha yakından eşleşecek şekilde uyarladığınızda, duyarlı arama ağı reklamları kampanyanızın performansına katkı sağlayabilir.

Duyarlı Arama Ağı Reklamları Avantajları

  • Cihaz genişliklerine uyum sağlayan esnek reklamlar oluşturarak reklamlarınızı müşterilerle paylaşmanız için daha fazla reklam alanına sahip olabilirsiniz.
  • Birden çok başlık ve açıklama seçeneği ile zamandan tasarruf ederek Google Ads’in müşterilerinize en alakalı kombinasyonları göstermesini sağlayabilirsiniz.
  • Reklamlarınıza daha fazla açık artırmada rekabet etme ve daha fazla sorguyla eşleşme fırsatı veren birden çok başlık ve açıklama seçeneği ile daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.
  • Duyarlı arama ağı reklamları daha fazla açık artırmada rekabet etmenize yardımcı olduğundan, mevcut metin reklamlarınızın yakalamadığı ek tıklamaları ve dönüşümleri çekerek reklam grubu performansını artırabilirsiniz.

Duyarlı Arama Ağı Reklamları Nasıl Çalışır

Ne kadar fazla başlık ve açıklama girerseniz Google Ads, potansiyel müşterilerinizin arama sorgularıyla daha yakından eşleşen reklamları sunmak için daha fazla fırsat elde eder ve bu da reklam performansınızı artırabilir.

Siz başlıkları ve açıklamaları girdikten sonra, Google Ads bu metinleri kullanarak gereksiz tekrar olmayacak şekilde birden çok reklam kombinasyonu oluşturur. Genişletilmiş metin reklamlardan farklı olarak, tek bir duyarlı arama ağı reklamı için 15 başlık ve 4 açıklama girebilirsiniz. Farklı kombinasyon ve sıralarda gösterilecek maksimum 3 başlık ve 2 açıklama seçilir. Google Ads en fazla umut vadeden reklam kombinasyonlarını test eder ve farklı sorgular için hangi kombinasyonların en alakalı olduğunu öğrenir.

Başlıklarınızı girme ile ilgili ipuçları
 
  • Başlıkların ve açıklamaların herhangi bir sırayla görünebileceğini unutmayın.
  • İlk 3 başlığı, reklamınızda birlikte görünecekmiş gibi yazmaya çalışın.
  • Anahtar kelimelerinizden en az birini başlıklarınıza eklediğinizden emin olun ve hedeflediğiniz anahtar kelimelerle alakalı başlıklar oluşturun.
  • Mümkün olduğu kadar çok sayıda benzersiz başlık sağlamaya odaklanın. Daha fazla başlık, Google Ads’e mesajlarınızdan alakalı reklamlar oluşturmak için daha fazla seçenek sunarak performansı artırabilir.
    • Ek ürün veya hizmet avantajlarını, çözmekte olduğunuz bir sorunu veya gönderim ve iade bilgilerini vurgulamayı deneyin. Duyarlı arama ağı reklamları oluşturma hakkında daha fazla bilgi
    • Daha da fazla başlık sağlayabiliyorsanız, girmiş olduğunuz başlıkların varyasyonlarını oluşturmayı deneyin. Örneğin, farklı bir harekete geçirici mesaj deneyin.

Başlıkları ve Açıklamaları Belirli Konumlara Sabitleme

Örneğin her reklamda bir sorumluluk reddi beyanı göstermeniz gerekiyorsa sorumluluk reddi beyanını duyarlı arama ağı reklamı açıklaması olarak yazıp Açıklama konumu 1’e sabitleyebilirsiniz. Bu şekilde, müşterilere gösterilen tüm reklamlar, açıklamanın ilk kısmında sorumluluk reddi beyanını içerir.

  1. Bir duyarlı arama ağı reklamı oluşturun veya düzenleyin (yukarıdaki adımlara bakın). 
  2. Sabitlemek istediğiniz başlığın veya açıklamanın sağında, sabitle simgesini tıklayıp başlığı veya açıklamayı sabitlemek istediğiniz konumu seçin. 
  3. Başlıkların veya açıklamaların sabitlemesini kaldırmak için sabitle simgesini tıklayıp Yok‘u seçin.
  4. Kaydet‘i tıklayın.
    • Not: Başlıkların veya açıklamaların kaldırılması veya düzenlenmesi, yayınlanan reklamları değiştirebilir ve performansınızı etkileyebilir. 

Dikkate Değer İpuçları;

  • Bir başlığın veya açıklamanın sabitlenmesi, bunun yalnızca ilgili konumda gösterilmesine ve böylece diğer başlıkların veya açıklamaların bunun yerine gösterilmesinin önlenmesine neden olur. Sabitleme bir potansiyel müşterinin aramasına eşlenebilecek genel başlık veya açıklama sayısını azalttığından, bu işlem çoğu reklamveren için önerilmez.
  • Her konuma 2 veya 3 başlık ya da açıklama sabitlemeyi deneyerek söz konusu konumda bunlardan herhangi birinin gösterilmesini sağlayın. Bu, hangi başlıkların veya açıklamaların daha iyi performans gösterdiğini öğrenmeniz için daha fazla esneklik sağlar.
    • Örnek: “Resmi Web Sitesi” başlığını Başlık konumu 1’e sabitlerseniz müşterilerin göreceği tüm reklamlarda birinci başlık olarak “Resmi Web Sitesi” gösterilir. Bununla birlikte, “Resmi Site” gibi ikinci bir başlığı Başlık konumu 1’e sabitlemeniz durumunda, müşterilerin göreceği tüm reklamlarda birinci başlık olarak “Resmi Web Sitesi” veya “Resmi Site” gösterilir.
  • Tüm mevcut konumlara başlık ve/veya açıklama sabitlemeniz halinde, sabitlenmemiş başlıklar ve/veya açıklamalar gösterilmez.
  • Başlık konumu 1, Başlık konumu 2 veya Açıklama konumu 1’e sabitlenen başlıklar veya açıklamalar her zaman gösterilir. Başlık konumu 3 ve Açıklama konumu 2’ye sabitlenen içeriğin her reklamda gösterilmesi garanti edilmez. Her reklamda gösterilmesini istediğiniz metin varsa bunu Başlık 1, Başlık 2 veya Açıklama 1 konumuna sabitlemeniz gerekir.
  •  

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir