Analytics Google Ads’e Nasıl Bağlanır?

Google Analytics hem müşterilerinizi hem de onların siteniz, içeriğiniz ve ürünlerinizle nasıl etkileşim kurduğunu daha iyi anlamanıza yardımcı olur. Sunduğu güçlü analizlerin yanı sıra Analytics, Google Ads ile entegrasyonu sayesinde bunları vakit kaybetmeden işleyebilmenizi de sağlar. Google Ads, ürün ve hizmetlerinizi tanıtan reklamlar oluşturmanıza yardımcı olur. Ardından bu reklamları Google Arama, YouTube ve Google’ın iş ortağı site ile uygulama ağında, ürünlerinizi satın alma ihtimali olan kullanıcılarla buluşturur. Google Analytics ve Google Ads arasındaki entegrasyon, reklamlarınızın nasıl dönüşüm sağladığını kolayca görüp bu bilgiler ışığında reklam öğelerini ve teklifleri hızla düzenlemenize yardımcı olur. Üstelik ürünleri bir arada kullanarak sizin için en değerli müşteri segmentlerini belirleyebilirsiniz.

Analytics’i Google Ads’e Bağlama:

Google Analytics’te oturum açın ve Yönetici’yi tıklayın.

  • MÜLK sütununa gidin ve Google Ads Bağlantısı’nı tıklayın. Ardından + YENİ BAĞLANTI GRUBU’nu seçin. Bağlamak istediğiniz Google Ads hesabını seçip Devam’ı tıklayın.
  • Google Ads verilerine ulaşmak istediğiniz mülkteki her bir görünüm için bağlantıyı AÇIK duruma getirin. Google Ads hesaplarınızda otomatik etiketlemenin etkinleştirildiğinden emin olun. Verilerinizi doğrudan Analytics’te analiz edebilmenizi sağlayan bu özellik, reklam ziyaretleriyle ilgili daha fazla boyut sunar. Bu özelliği nasıl etkinleştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.
  • Hesapları bağla’yı tıklayın.

Analytics’te Kitle Oluşturun ve Kitleyi Google Ads’de Yayınlayın:

Google Analytics’teki kitleler, belirli bir zaman aralığında ortak özelliklere sahip olan kullanıcı segmentlerini temsil eder. Örneğin bir kitle, yalnızca alışveriş yapan mevcut kullanıcılardan oluşabilir. Başka bir kitle ise A ürününün sayfasını görüntüledikten x gün sonra ürünü satın almak için geri dönen kullanıcılar şeklinde tanımlanabilir.

Analytics’te kitle oluşturmanın Yolları:

› Başlangıçta, Analytics tarafından önceden yapılandırılmış kitleleri kullanabilirsiniz. Analytics tarafından önceden yapılandırılmış kitleler; sitenizi ziyaret eden, yeni, geri gelen, alışveriş yapan tüm kullanıcıları ve daha fazlasını kapsar.

› İkinci seçenek, Akıllı Listelerdir. Akıllı Listeler, birbiri ardına gelen oturumlarda dönüşüm gerçekleştirme ihtimali en yüksek olan kullanıcılardan bir liste oluşturmak için onlarca boyutu kullanarak kitleleri sizin için yönetir. Bu boyutlara örnek olarak kullanıcıların sitenizde ne kadar süre boyunca kaldığı ve kaç sayfa ziyaret ettiği gösterilebilir.

Analytics’te özel kitle tanımlarınızı da oluşturabilirsiniz. Analytics’te oluşturabileceğiniz kitlelere birkaç örnek verelim: Google

  • Ürünleri alışveriş sepetine ekleyen ancak satın almadan çıkan ziyaretçiler
  • Sitede arama yapan ancak ürün satın almayan ziyaretçiler
  • Belirli bir Oturum sayısıdan az olan ziyaretçiler
  • Sitenize belirli bir tarih aralığında gelen ziyaretçiler
  • Belirli bir konumda yer alan ziyaretçiler

Analytics’te oluşturduğunuz kitleleri Google Ads’de yayınlayarak  pazarlama çalışmalarınızı bu kullanıcılar üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. Reklamlarınızla nasıl etkileşime geçtiklerini keşfetmek için, Google Analytics raporlarınızda bu kitleyle ilgili datanızı inceleyebilirsiniz. Google Ads’de kitle paylaşmak için izlemeniz gereken adımları burada bulabilirsiniz.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir